Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

filter olympus pt037

  • Joost

    kan iemand mij vertellen of er egens een filter voor het onderwaterhuis pt 037 te krijgen is?????

    bij olympus zeggen ze van niet.

  • Mark

    Hallo Joost,

    Er is een adapter te verkrijgen die je op de lens kunt schuiven waar je een macro voorzetlens met 67mm draad op kunt schroeven. Het lijkt me dat je daar ook een filter met zelfde maat op kunt schroeven. Maar van de andere kant, als Olympus zegt dat het niet kan, zal het waarschijnlijk toch wel niet kunnen. Check onderstaande link.

    http://www.divervision.com/catalog/product_info.php?manufacturers_id=&products_id=552

    Ik gebruik overigens nooit een filter maar calibreer mijn witbalans met een wit leidje, dat werkt bij mijn olympus (C740) heel goed.

  • Peter

    Hallo Joost,

    Met betrekking tot je vraag zie onderstaande info van de site van Foto Konijnenberg

    Olympus PMLA-01 Macro Lens Adapter PT-03

    The Olympus PMLA-01 67mm Port Adapter is for the PT-037 Underwater housing.This adapter allows you to attach the Olympus PTMC-01 2X macro lens to the housing.You can also use 67mm threaded color correction filters with the adapter.The PT-037 housing is for the Olympus SP-550 UZ digital camera.

    Vriendelijke groet,

    Peter