Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

RAW-extensie

  • Ron

    Hallo,

    Ik heb een serie OW-foto's gemaakt met RAW extensie… ze zijn nogal aan de blauwe kant en nu wil ik deze foto's nabewerken maar met de normale SW lukt me dat niet al te goed… hebben jullie tips mbt handelingen of SW waarmee ik RAW-foto's het beste kan nabewerken…

    Groetjes,

    Ron

  • wierdeau

    Ik bewerk mijn onderwater RAW files met Photoshop. Vaak even zoeken naar de juiste kleurtemperatuur. En daarna eerst de levels bekijken en aanpassen en eventueel nog autocolor toepassen.

  • ik

    hjhjkµjhkm

    jkljkl

    jkljkljlkljkl

    lkjkkl

  • Richard ten Brinke

    mmmm auto color. Niet echt mijn favoriet, maar als je er gelukkig mee bent. In de RAW editor van Photoshop is alles goed na te bewerken, zelfs beter als in de photoshop afdeling. Niet klooien met kleurtemperatuur. Er zit een witbalans pipetje bovenin de werkbalk. Even een grijs plekje zoeken en voila.

    Het verscherpen in de RAW editor is ook vele malen beter dan in photoshop zelf.

  • jeffrey

    Hallo,

    Het is het begin altijd even lastig mijn ervaring is met Adobe lightroom.

    Bij de meeste programma`s die verkrijgbaar zijn om RAW te bewerken zit een witballans regelaar in deze kun je automatisch of handmatig laten uitvoeren.

    Persoonlijk werk ik het liefst met Lightroom makkelijk en overzichtelijk grote workflow en makkelijk bedienbare schuifregelaars, en als je dit programma goed onder de knie hebt kun je bijna alles (niet te vergelijken met fotoshop etc)