Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Olympus 5060 of 8080

  • Elisabeth

    Ik twijffel tussen de Olympus 5060 en 8080. Heeft iemand ervaring met 1 van deze camera's? Ik heb op het moment een sony, maar ik neem NOOIT geen sony meer, wat een waardeloze service heeft die!

  • ikke

    ik heb geen probleem met mijn sony, misschien in de verkeerde winkel gekocht???

  • Herman

    Ik heb zelf sinds enige weken een Olympus 8080. Ik vind het een heerlijke camera om mee te werken alleen de ontspanvertraging vind ik vervelend maar hier zitten alle digitale niet spiegelreflexcamera's mee. De fotokwaliteit boven water is buitengewoon, onderwater is me nog niet gelukt uitstekende resultaten te boeken maar dit ligt meer aan mijn ervaring dan aan de camera denk ik.

    Een externe flitser lijkt mij haast een noodzaak om in Nederland te kunnen werken hoewel ik afgelopen weekend in Zeeland met de ingebouwde flitser redelijke resultaten heb berijkt. Bestaand licht is een optie maar dan is de maximale gevoeligheid van 400 ASA een beperking v.w.b. redelijk snelle sluitertijden en aanvaardbare scherptediepte en sowieso de ruis die bij hogere gevoeligheden een rol gaat spelen is erg hinderlijk.

    Enige minpunt is dat de lensopening van het onderwaterhuis vanege de groothoekmogelijkheden erg groot is waardoor het huis groot en opzichtig wordt. Onderwater vind ik dit minder een probleem dan onderweg in mijn kano, waar ik het huis ook gebruik vanwege mogelijke waerschade.

  • henk

    ik heb sinds juni een 5060. bevalt me uitstekend. externe flits is niet direct noodzakelijk maar geeft wel betere resultaten. reslutaten van zowel zeeland als rodezee op de website van onze vereniging www.duikgroep84.nl en op www.joekeloekes.nl