Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ervaring Canon Ixus - 500 ???

  • pauline

    Hoi allemaal,

    Ik ben nog in het proces van het overwegen van een aankoop van een digitale camara.

    Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met het Canon Ixus 500 (400) plus bijbehorende onderwaterhuis.

    Ik heb totaal geen ervaring met onderwaterfotografie ook niet met digitaal fotograferen.

    Het lijkt me een goed toestel lekker klein en licht geen supergrote kast om mee op reis te nemen.

    Graag hoor ik iemands ervaring en ik zou graag voorbeeld foto's van iemand zien, hoe de onderwater foto's gelukt zijn.

    Is het mogelijk om redelijk goede foto's te maken zonder externe flitsers??

    Alvast bedankt,

    Pauline

  • ikke

    Hoi Pauline,

    ik heb geen ervaring met een Canon toestel maar wat ik je wel kan adviseren is als je besluit een digitale camera te kopen staar je dan niet blind op de hoeveelheid pixels die de camera heeft.

    Je hebt namelijk aan 2 miljoen pixels (bij 10-15cm afdrukken) al genoeg, aan te raden is 3.2 miljeon pixels zodat je de mogelijkheid hebt om ook groter te kunnen afdrukken. 5 miljoen pixels is naar mijn mening veelste veel dit heb je nodig als je met je foto's je kamer wilt behangen

    waar je vooral op moet letten is dat er een goede lens in het toestel zit.

    Je geeft zelf aan dat het canon toestel waar je naar hebt gekeken niet al te groot is en niet al te zwaar. Dit kan 2 nadelen hebben

    1. de camera gaat drijven en hangt daardoor iederekeer ergens anders (niet echt prettig)