Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

advies

  • Diantha

    Wie kan mij adviseren omtrent de aanschaf van een camera.

    Dit wil ik graag i.v.m. een cursus:

    Een digitale camera, welke ook handmatig ingesteld kan worden m.b.t. diafragma en sluitertijd. Opslagmogelijkheid JPEG. En er moet ook een onderwaterhuis voor beschikbaar zijn. Plus er moet een externe flitser op aangesloten kunnen worden.

    Wat is hierin wijsheid, ik heb namelijk prijzen opgevraagd voor een Olympus en dan kwam ik op zulke grote bedragen uit dat het niet interessant was.

    Bovendien zit ik nog met vragen zoals:

    De ene zegt dat pixels voor beeldkwaliteit niet uitmaakt, de ander weer wel.

    Waar moet ik opletten. Hoe kan ik als ik specificatie van een camera opvraag zien dat een camera ook handmatig is in te stellen.

    Heb ik aan opslagmogelijkheid JPEG genoeg of moet er verder nog iets opzitten. Wat bedoelen ze met externe opslag, memorycards?

    Heel wat vragen dus.

    Wie kan mij adviseren want ik zie door de bomen het bos niet meer.

    Vast bedankt, Diantha

  • Wijnand

    eerst even dan voor je laatste vraag: externe opslag zijn eenvoudigweg je opslagmediums. Vroeger had je die Sony's waar je diskettes in kon schuiven, nu heb je CF-cards, memory sticks. Hoe meer ze aankunnen, des te duurder ze zijn. Wees hier niet te zuinig in want het is een beetje zonde als je maar een stuk of 10 fotootjes in de hoogste resolutie kan maken, terwijl je net tussen de hamerhaaien, manta's, dolfijnen en walvissen zit, bij wijze van spreken.

    Aantal pixels; ligt er een beetje aan wat je wilt. Voorstellingen met de beamer, uitvergrotingen aan de muur, neem dan inderdaad een kamera met 4Mp. Gewoon voor fotootjes op je beeldscherm of in een fotoalbum volstaat 2Mp.

    Tsja, en wat je eerste vraag betreft; er zijn momenteel zoveel merken en types, elk met hun eigen mogelijkheden, je kan je het beste laten voorlichten in een fotozaak.

    Zelf heb ik bijvoorbeeld de Canon Powershot G3, ook met handmatige instelling van diafragma, sluitertijd, filmgevoeiligheid, en nog veel meer speelgoed. (Gebruik deze echter niet onder water, daarvoor is mijn ouwe vertrouwde spiegelreflex nog veel te goed)