Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

belichting bij onderwaterfotografie

  • Ikke

    Ik heb op 2de paasdag een aantal foto's gemaakt bij de zeelandbrug maar nu ik ze op mijn computer bekijk blijkt dat als ik mijn flitser gebruik dat de foto's bijna helemaal wit worden en dit wil zeggen dat ze erg overbelicht zijn ook heb ik ook een aantal foto's gemaakt zonder flitser en heb ik mijn buddy bij laten schijnen met z'n lamp. Nu heb ik wel 2 “gele” vlekken op de foto's staan uiterraard komt dit door de lampen.

    en nu dan mijn vraag: hoe kan ik die gele vlekken verkomen?¿?

  • Wijnand

    Lamp met een brede bundel en hogere kleurtemperatuur (wit licht).

  • ikke

    bedankt voor je reactie

    zijn deze lampen ook te verkrijgen in halegeen?¿?

  • Wijnand

    Je zal dan al gauw moeten denken aan speciale video lampen. Of anders die gasontladings lampen, maar die zijn weer een tikkie aan de te koude kant.

  • Henry

    Je zegt dat je foto's helemaal wit zijn geworden. Ik heb ook bij de zeelandbrug gedoken en vond dat er erg veel zweefvuil in het water was. heb je niet gewoon erg veel last gehad van backscatter?

    Wanneer je last heb van 2 gele vlekken op je foto's kan het zijn dat je lampen een erg kleine bundel hebben. probeer eens een lamp met een bredere bundel licht

  • ikke

    Zweefvuis was er zeker afgelopen maandag.

    Ben nu toch ook bezig met het maken van een duiklamp en dan kan ik er gelijk rekening mee houden wat voor soort lampen je zou kunnen gebruiken bij fotografie

    bedankt.